Porovnat
Všechny kategorie
Uživatelské menu

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Reklamační řád

 

Reklamační řád internetového obchodu, provozovaného společností Zadon Hobby, s. r.o. se sídlem Sušice 12, 571 01 Moravská Třebová, zaps. v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 53316, IČ: 03440460, DIČ: CZ03440460 (dále jen „prodávající“), na internetové adrese eshop.olinhobby.cz (dále jen „RŘ“).

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se v rozporu s povinností prodávajícího vyskytne u zboží v době dvou let od převzetí zboží. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to vylučuje povaha zboží nebo vady. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně

 

Záruka za jakost

Prodávající může svým prohlášením poskytnout ke zboží záruku za jakost, a to nad rámec zákonných práv kupujícího z vadného plnění. Záruku za jakost zakládá též případné prohlášení v reklamě, jež je dostupná nejpozději v okamžiku uzavření kupní smlouvy. Záruka za jakost může být poskytnuta a její rozsah určen i uvedením záruční doby nebo doby použitelnosti na zboží, na jeho obalu, v návodu připojeném ke zboží. Záruka poskytnutá prodávajícím znamená, že zboží bude po stanovenou dobu způsobilé k použití pro obvyklé účely nebo si uchová obvyklé vlastnosti.

 

Omezení odpovědnosti prodávajícího

Právo z vadného plnění ani právo ze záruky za jakost kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

 

Rozsah odpovědnosti prodávajícího

Prodávající neodpovídá za vady a kupující není oprávněn uplatnit práva z vadného plnění ani práva ze záruky za jakost

-        u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána

-        na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním

-        u použitého zboží na vadu odpovídající míře opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím

-        pokud to vyplývá z povahy zboží (zboží zuživatelné nebo podléhající rychlé zkáze)

 

Prodávající neodpovídá za vadu, která vznikla neodbornou manipulací se zbožím ze strany kupujícího, zejména v rozporu s návody nesprávnou instalací či montáží, nesprávným uvedením do provozu, nesprávným užíváním nebo jakýmkoliv užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání, též prokazatelně používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy apod. prostředí, které je přímo výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy zboží.

 

Prodávající upozorňuje, že je-li předmětem koupě baterie, akumulátor a podobné zboží, činí jeho obvyklá životnost při běžném užívání cca 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno jinak. Právo kupujícího reklamovat toto zboží tímto upozorněním není dotčeno.

 

Uplatnění reklamace

 

Lhůty pro uplatnění

Ohledně zuživatelného zboží musí být vady reklamovány ve vyznačené době nejkratší trvanlivosti. U zboží, které podléhá rychlé zkáze, je třeba vady reklamovat ve lhůtě bez zbytečného odkladu po převzetí zboží, nejdéle však v době použitelnosti zboží.

Jinak u zboží nutno vadu reklamovat ve lhůtě dvou let od převzetí nebo v případě poskytnuté záruky za jakost ve lhůtě odpovídající záruce (tato může být uvedena na zboží, na jeho obalu, v přiloženém návodu či v reklamě) pokud je delší než doba dvou let.

 

Způsoby uplatnění reklamace

 

Reklamaci lze uplatnit u prodávajícího prostřednictvím formuláře, jež se nachází na eshop.olinhobby.cz nebo e-mailem na adrese eshop@olinhobby.cz nebo telefonicky na čísle 734 747 047 nebo korespondenčně na adrese Zadon Hobby s.r.o., Žerotínova 2833/46, 787 01 Šumperk.

 

Reklamované zboží je kupující povinen zaslat přepravní službou na adresu Žerotínova 2833/46, 787 01 Šumperk nebo osobně předat v kterékoliv prodejně Olin Hobby v České republice, jejichž seznam je uveden na www.olinhobby.cz.

Kupující je povinen reklamované zboží zabalit do vhodného a dostatečně ochranného obalového materiálu, vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k poškození reklamovaného zboží. U křehkého zboží je nutné i označení příslušnými symboly.

Zásilka s reklamovaným zbožím musí obsahovat reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), kopii prodejního dokladu, detailní popis reklamované závady a aktuální kontaktní údaje kupujícího. Formulář reklamačního listu naleznete na internetovém portálu eshop.olinhobby.cz popřípadě na webových stránkách www.olinhobby.cz.

Pro účely reklamace přijímá prodávající reklamované zboží v čistém a hygienicky nezávadném stavu. Jinak má prodávající právo zamítnout reklamaci zboží.

 

Písemné Potvrzení o uplatnění reklamace

 

O uplatnění reklamace vystaví prodávající kupujícímu Potvrzení o uplatnění o reklamace. Toto potvrzení bude mimo jiné obsahovat informaci o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje na kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

Vyřízení reklamace

 

Je-li to možné, rozhodne prodávající o reklamaci ihned. Jinak do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba nutná k případnému odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady se vyřizuje bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, není-li dohodnuto jinak. V případě marného uplynutí lhůty má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží.

 

30 denní lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace.

 

Převzetí zboží k odstranění vady probíhá na náklady prodávajícího.

 

Je-li nutná demontáž zboží, jehož montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem zboží před projevením vady, provede prodávající demontáž vadného a montáž opraveného nebo nového zboží anebo uhradí náklady s tím spojené.

 

U reklamace, která je oprávněná, náleží kupujícímu náhrada nezbytných (minimálních) nákladů, kterou musí kupující u prodávajícího uplatnit žádostí nejpozději ve lhůtě jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, jinak nebude prodávajícím přiznána, jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného zboží.

 

Záruční doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v opravě. V případě výměny zboží v rámci záruční opravy pokračuje původní záruční doba.

 

Práva kupujícího z vadného plnění

Je-li plnění vadné, má kupující možnost dle své volby požadovat:

-        bezplatné odstranění vady dodáním nového zboží bez vad nebo opravou zboží, pokud není zvolený způsob nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Pokud se však vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen dodání nové součásti nebo opravu vadné součásti. Pro nemožnost nebo z důvodu nepřiměřených nákladů může prodávající odmítnout odstranění vady

 

Kupující může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží nebo odstoupit od smlouvy v případě, že:

-        prodávající odmítl odstranění vady nebo ji oprávněně neodstranil

-        při opakovaném projevení vady

-        vada je podstatným porušením kupní smlouvy

-        z prohlášení prodávajícího nebo z okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího

 

Odstoupit od smlouvy kupující nemůže v případě tzv. nevýznamné vady na zboží, přičemž se má za to, že vada zboží není nevýznamná.

 

Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada na zboží, jež byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována.

Podstatné porušení smlouvy je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

 

Kupující je povinen poskytnou prodávajícímu součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění (včetně vyzkoušení nebo demontáže výrobku).

Kupující je povinen předat zboží k vyřízení reklamace kompletní. V případě, že kupující nedodá zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí.

Vyzvednutí zboží po vyřízení reklamace a písemný Protokol o vyřízení reklamace

O vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího buď prostřednictvím SMS zprávy nebo e-mailem nebo telefonicky.

Prodávající vydá kupujícímu písemný Protokol o vyřízení reklamace, ve kterém bude uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.

 

Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. 10. 2024.

 

Přihlášení do newsletteru proběhlo úspěšně.
Něco se nepovedlo, kontaktujte nás

Košík obsahuje nepovolené položky

Košík je prázdný

Zobrazit košík

Zboží bylo přidáno do porovnání

Prosím čekejte...
Objednávku nelze dokončit, zkuste to prosím později